100217 Dör den stora uttråkighetsdöden nu



fy fan vad tråkigt jag har. har bara legat i sänga hela dagen och tyckt lite synd om mig själv. är till och med sugen på att gå och jobba. men lille magen tillåter väl inte det just nu. alla andra jobbar så kan inte prata med någon av dem. moa susanne kom hit innan jobbet och låg lite brevid mig i sängen och vi pratade och gjorde ingenting. men nu jobbar hon. och min skitmobiltelefon har jag ju skickat med f-dog till sverige för att den tydligen är trasig. stängde av den en kväll när jag gick och la mig, dagen där på satte jag på den igen och vips så fungerade inte displayen? bara helt svart. vad fan hände? ganska missnöjd med det. så jag kan alltså inte ringa till någon hemma i sverige och prata heller. dör av tristess nu då. ska väl försöka få i mig någon jävla mat i alla fall. är hungrig som en varg. och titta på moulin rouge kanske. har lite lägligt lånat några filmer av f-dog nu när hon åkte till sverige på semster. saknar hennes uppsyn redan litegranna.

får lipen i halsen lite nu när jag lyssnar på kings of convenience - homesick. magont på en ö i england utan någon som helst kontakt med någon här eller någon hemma i tranås för den delen. saknar familjen jättemycket precis nu. hemlängtan har jag inte lidit av så himla mycket här faktiskt. bara vid jul typ. men precis nu när jag är själv kommer den över mig ganska mycket. undrar vad jag hade gjort nu om jag varit kvar i min lägenhet och i tranås? varit kvar på ticnet? hoppas inte. är i alla fall väldigt nöjd med att vara här på isle of wight, med ett roligt skitdåligt betalt jobb, många nya vänner och sånna som man kanske komma vara vän med i ganska många år framöver också. trivs fortfarande jättebra. men idag när jag varit själv hela tiden så har jag tänkt en del på vad jag ska göra efter det här. när året på ön är slut. för jag vill då inte bli en av dom som stannar här i flera år. nej, det blir man nog bara skadad av. haha, vi är ju redan litegranna skadade vi som bara varit här i ett halvår. kan inte fattade ändå att det redan gått ett halvår? tiden går löjligt fort. men åter till mina framtidsplaner då. har väl tänkt att stanna här över sommaren i alla fall, för det blir himla varmt och fint här på ön om sommaren. ser fram emot värmen jättemycket. rosé i sena ljumna sommarkvällar, fester på stranden och dopp i havet och sånt där. men gud, fattar inte vad jag ska göra i höst? hoppas ju så klart att resan som vi pratat om så länge ska bli av. typ thailand och allt det där där neråt. men man vet ju aldrig med oss. så oplanerade. tänkte i alla fall söka in till lite utbildningar hemma i sverige och se om jag kommer in på något program. helst i sthlm då. men den där tanken om att bo på västkusten i usa ligger ju och gnager där i bakhuvudet hela tiden. men det är så ett sånt bestyr. eller? jag vet inte. kostar skjortan att plugga där också och sådär. men ska kanske se till att skaffa ett green-card istället och jobba i staterna? jag vet inte. måste kolla upp det där mer. ska sluta grubbla över't nu i alla fall. först väntar en himla fin vår och en fantastisk sommar här på ön! en visit i sverige med i mitten av juni, midsommarfirande med lil_player på sjön är redan inbokat. kommer bli top notch. hah.

ähhe nu sätter jag på moulin rouge och äter lite ostbågar. ursäkta långt inlägg och sådär. hääj.


desiree & jag på bogeys i fredags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0